Zo gebruik je Instagram voor jouw yoga business

You are here: Home / Blog / Zo gebruik je Instagram voor jouw yoga business

Zo gebruik je Instagram voor jouw yoga business

3 maart 2020

Instagram is de ideale plek om jouw yoga business te profileren. Omdat Instagram vooral werkt met foto’s en afbeeldingen kun je geweldig laten zien wat yoga is en wat jij doet. Plaatjes zeggen vaak meer dan woorden. En zeg nou zelf… Foto’s van yoga zijn al snel mooi!

Om Instagram in te zetten voor jouw business heb ik een aantal tips voor je. Want wat is handig en wat kun je beter laten op Instagram?

Tip 1 Laat op een creatieve manier zien wat je doet

Mensen willen met je meeleven en zien wat je doet. Deel dus niet alleen je lessen of workshops om te verkopen. Maar neem je volgers mee in jouw yoga leven. Laat zien hoe het erin jouw yogaschool aan toe gaat. Deel foto’s van activiteiten die jij of de deelnemers doen. En laat vooral de mooie details van jouw yoga omgeving zien. Zoals die mooie Boeddha op de vensterbank of de glimmende klankschalen die jij bij jouw lessen gebruikt.

 

Tip 2 Maak effectief gebruik van de tekst en link in je profiel

In je profiel kun je vertellen wat je allemaal doet. Beter is om dingen die jij onder de aandacht wilt hebben te highlighten. Heb je een gratis weggever? Deel hem hier en zet hem in de link. Wil je een retreat onder de aandacht brengen? Vertel erover in je profiel en link direct naar de pagina op je website waar meer informatie over de retreat te vinden is. Door je profiel regelmatig aan te passen blijft het actueel en ‘nieuwswaardig’.

Tip 3 Probeer de Instagram Stories

Bovenaan de tijdlijn in Instagram staan de stories. Dit zijn verhalen die je deelt met een leuke tekst, filter of stickers over een gekke foto of een kort filmpje. Jouw stories blijven 24 uur zichtbaar. Dit maakt ze snel, makkelijk en vooral opvallend.

Tip 4 Laat zien met wie je samenwerkt en link met anderen

Instagram is een geweldige plek om te laten zien met wie je samenwerkt en om succesverhalen van klanten te delen. Laat zien waar jij jouw (bij)scholing volgt. Laat klanten vertellen over hun positieve ervaringen bij jouw yogaschool. En deel het als je een nieuwe samenwerking bent aangegaan met een collega. Je kunt iemand taggen door hun @accountnaam in je post te zetten. Zie mijn post van een tijdje geleden waarin ik vertel over mijn samenwerking met Simone Levie.

Tip 5 Gebruik #hastags

Hastags zijn woorden of korte zinnetjes die omschrijven waarover jouw post gaat. Dit maakt het vinden van interessante posts op social media een stuk makkelijker. Door dus de juiste hastags te gebruiken kun je heel snel nieuwe likers en mogelijke volgers bereiken.

Gebruik minimaal vijf hashtags. Als je los wilt gaan, kun je er maximaal dertig toevoegen aan een post. Dertig hastags zijn dertig kansen om gevonden te worden. Als je mee doet met de loterij heb je met dertig loten ook meer kans dan met vijf. Gebruik in ieder geval je eigen specifieke hashtags zoals de naam van jouw yogastudio of een training waar je naar wilt verwijzen. Ik gebruik bijvoorbeeld #deyogabusinesscoach en #vanbijbaannaarbedrijf. Ook je locatie kan interessant zijn als je bijvoorbeeld een specifieke doelgroep wilt bereiken. Dit lijstje vul je aan met algemene en populaire yoga hashtags. Zoals #yoga #myyogalife #namaste #yogabeginner #yogablog #yogachallenge #yogahouding #yogaschool #yogaoefening #yogavideo etc.

Je kunt hashtags trouwens op verschillende manieren gebruiken in je post. Je kunt ze allemaal aan het eind zetten. Maar ook creatief verwerken in je tekst. Zoals deze post waarin ik het combineer: “Vanochtend relaxed begonnen met het geven van een #yogales bij #deyogaboerderij. Ik en mijn leerlingen kunnen er weer tegenaan vandaag! #lelystad #yogalife #yin #yogastudio”

Door steeds dezelfde hashtags te gebruiken op Instagram, Facebook en Twitter ben je steeds makkelijker vindbaar. Wat jouw bereik en zichtbaarheid vergroot!

“Van Bijbaan Naar Bedrijf”
Per direct kun je starten met de online tranining “Van Bijbaan Naar Bedrijf”  voor yogadocenten, maar is ook toepasbaar als je een massagesalon hebt of therapeut bent.
Dit is een online training die ik gebaseerd heb op de Namasté methode. Hierin behandel ik alles waar vraag naar is en waar yogadocenten tegen aanlopen.
N – je Niche, je ideale leerling.
A – Aha moment, wat jouw missie is.
M – Marketing en manifesteren.
A – Actie, werken aan website, social media e.d.
S – Storytelling, de marketing strategie van NU.
T – Tijdsindeling, inzicht in je balans tussen werk en privé.
E – Eindspurt, weet je wat je kunt vragen voor jouw lessen/workshops/retreats etc. Heb je vertrouwen in jezelf en een positieve mindset.

Ik ontmoet je graag bij de online training/traject VAN BIJBAAN NAAR BEDRIJF of  VAN YOGADOCENT NAAR ONLINE YOGADOCENT.

Namasté,


Corine van Zoelen
www.deyogabusinesscoach.nl
info@deyogabusinesscoach.nl

“Van Bijbaan naar Bedrijf in een afzienbare periode? Met de Namasté-methode.”

Hier vind je me op twitter,instagramyoutubeLinkedIn, en Facebook.

Deel deze pagina, dank je wel!
CONTACT
close slider
Corine van Zoelen

stuur mij een mail (klik):
info@deyogabusinesscoach.nl

of bel me op (klik):
06-51874415

 

1
App me op...
App me of spreek in!