131 | Nieuwe social media kanalen zoals clubhouse

6 februari 2021

In deze uitzending, van het podcast kanaal van DE YOGA BUSINESS COACH, vertel ik over de veranderingen die er gaande zijn op het gebied van nieuwe social media kanalen.

Social media is aan het veranderen.

Er is naast dat er veel gaande is in de wereld ook censuur op de social media kanalen. Ik ken veel voorbeelden die ik nu niet allemaal ga benoemen. Naar mijn mening is het social media bedoeld om met elkaar in verbinding te zijn. Zij mogen nooit bepalen wie welk nieuws te zien krijgt.

Het voordeel is dat er nu andere social media kanalen komen.
Voorlopig zullen de meeste mensen nog op de “oude” social media kanalen blijven.
Maar is het wel goed dat jij als een van de eerste naar een nieuw kanaal gaat.
Je hebt de tijd om alles te ontdekken en bent de “troepen” voor. Het maakt niet uit welk social media kanaal je gebruikt, als je maar zorgt dat jij je er prettig voelt en het is natuurlijk belangrijk dat jouw doelgroep er ook aanwezig is. Ieder kanaal heeft hierin zijn eigen regels en gewoontes.

Tiktok is vooral bekend bij kinderen door middel van de dansjes en bij jong volwassenen. Ik moet zeggen ik vind het zelf ook wel leuk om te spelen met de app. VOLG ME HIER.
Bij de eerste lockdown gingen er ook veel ouders op Tiktok. Hierdoor dus alle leeftijden. Maar aan jou of je op dit kanaal wil ja of nee.

Instagram heeft reels onlangs uitgerold. Dit lijkt op Tiktok, ook korte filmpjes. Door reels in te zetten krijg je meer betrokkenheid. Omdat het nieuw is zal Instagram jouw reels boosten en je helpen door te zorgen dat meerdere mensen het zien, zodat ook meer mensen reels gaan gebruiken.

Zo zijn er vervangende kanalen:
Google webbrowser wordt Brave
Google zoekmachine Duckduckgo
YOUTUBEVIMEO, Rumble, Bitchute, Odysee of Daily Motion
Volg me op VIMEO
TWITTER : GAB
Facebook : MEWE, Chouthub of Minds
Whats app : TELEGRAM of Signal (zit ik ook op maar kan ik geen link van sturen)

De app ‘Clubhouse’ begint nu heel populair te worden.
Deze app bestaat alleen maar uit audio. Dus geen teksten of video’s. Alleen audio.
De app is sinds vorig jaar mei actief maar sinds 2 weken is er een opmars in Nederland.
Ik zit er sinds 13 januari op en ben nog in de ontdek fase.
De app heeft ook iets spannends want je komt er alleen maar in als je een uitnodiging krijgt van iemand. Zonder uitnodiging, geen toegang. Ik heb begrepen dat uitnodigingen in Amerika een paar honderd dollar waard zijn omdat ze er zo graag in willen. De app is op dit moment alleen maar toegankelijk via een Iphone.
Ik merk al wel dat het aantal uitnodigingen die ik mag uitdelen groter wordt dus ik vermoed dat het nu hard zal gaan met het aantal leden.

Het voordeel van een nieuwe app of een nieuwe vorm van social media kanaal is dat je helemaal van voor af aan begint en dus bij de early adapters hoort. Ik houd ervan.
Ik heb al vaker aangegeven dat het niet gaat om trucjes nadoen van een grote marketing expert. Hoe meer je jezelf bent, hoe meer je je kennis deelt, hoe eerder mensen aanhaken bij jou, je verhaal, je energie en je bedrijf. Wat je ook doet. Blijf bij jezelf, je zielsmissie. Dat is ook een van de redenen dat ik me afgelopen jaar heb verdiept in Human Design, hierin zie je wat jouw strategie en autoriteit is. We worden juist nu uitgedaagd om te leven vanuit onze autoriteit, onze zielsmissie zodat we helder krijgen wat we hier komen doen op aarde en hoe we deze mogen achterlaten.
Volg me op mijn nieuwe kanalen en natuurlijk Clubhouse.

 

Blijf op de hoogte van de nieuwste podcast

Meld je aan via deze Op de hoogte van de laatste podcast” link.

Je ontvangt als eerste een mail met de link naar de nieuwste podcast op alle kanalen en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Deel deze podcast met jouw socials, dank je wel!

Luister de podcast hier direct:
Of via deze mediakanalen:

wil jij ook zakelijk zijn in yoga?

CONTACT
close slider
Corine van Zoelen

stuur mij een mail (klik):
info@deyogabusinesscoach.nl

of bel me op (klik):
06-51874415

 

1
App me op...
App me of spreek in!