Wat heeft zonnebloemolie met Cialdini te maken?

You are here: Home / Blog / Wat heeft zonnebloemolie met Cialdini te maken?

Wat heeft zonnebloemolie met Cialdini te maken?

21 maart 2022

De zonnebloemolie is op, de schappen zijn leeg.

In de media wordt gezegd dat er minder zonnebloem olie is en iedereen gaat zonnebloem olie hamsteren. 1/3 van de zonnebloem olie komt idd uit Oekraïne dit is veel maar 2/3 komt uit ander landen.  Dit hamsteren hebben we al eerder gezien met het wc papier in 2020. Je vraagt je af wat is het dat mensen ineens gaan hamsteren?
In India hebben ze geen wc papier en spoelen ze alles af met water. In Turkije trouwens ook. Als je er ooit op vakantie bent geweest zie je ook zo’n klein buisje zitten waar een straaltje uitkomt om je billen te schoon te spoelen. Dit is veel hygiënischer en lekker fris.

Maar voordat ik ga uitweiden over toiletbezoek en vertel dat zonnebloem olie slecht is. Beter neem je olijfolie of kokosolie 😉 wil ik het graag met je hebben wat de reden is dat er een run is op een product door het idee dat er schaarste is. Er wordt namelijk perfect ingespeeld op één van de 7 overtuigingsprincipes van Cialdini. En wel “Schaarste”. Het is één van de vele technieken die in de marketing wereld gebruikt wordt. Nu had ik het idee dat de mensen in de nieuwe wereld hier niet meer vatbaar voor zijn. Dit is een aanname en aannames kloppen niet.

Het principe schaarste is het meest bekende marketing trucje. Als er veel aanbod is dan is de prijs lager, zoals een stoelen bij de Ikea of Jysk. Heb je een stoel gemaakt door een meubelmaker is de prijs al duurder, heb je een stoel van Rietveld waar er minder van zijn dan is de prijs ook anders. Het is nog steeds een stoel. En het is fijn als deze comfortabel zit.

Hoe minder ervan zijn, hoe kleiner het aanbod hoe hoger de prijs. Daarom is het ook goed om naar jezelf en je dienst te kijken wat het nu zo uniek maakt. Want van jou is er ook maar één.

Je kent vast wel de slogan “OP = OP” of als er een beperkt aantal in oplage van de specifieke sneakers is en als je een reis boekt dan is er nog maar 1 kamer beschikbaar is. Door de schaarste van een product of dienst kan je het op je heupen krijgen en je aanzetten om snel actie te ondernemen. Hierbij speelt het concept van Fear Of Missing Out (FOMO) een grote rol. Naast voorraad van een product is het ook mogelijk om tijd te gebruiken. Het aanbod is alleen op een bepaalde dag geldig of als je nu besteld heb je het morgen in huis.

Ik vind het belangrijk om eerlijk te blijven. Bij mij zijn ook deelnemers ingestapt in mijn online training afgelopen zaterdag 19 maart. Maar wil je later instappen dan kan dit ook.
Dit doe ik omdat ik het zelf fijn vind om met een groep te starten. Het geeft als deelnemer ook meer binding want je doet al veel dingen alleen als ondernemer en dan is het fijn dat je weet dat je dit met elkaar doet. Mocht je nog willen instappen dan ben je dus uiteraard ook nu nog welkom. www.vanyogadocentnaaronlineyogadocent.nl

Voel je dat je graag gebruik wilt maken van mijn kennis en wilt verbinden met mijn netwerk en is de investering in de online training nog niet mogelijk. Weet dat ik dan op 4 april start met de Business Satsang Community.

Het wordt heel gaaf. Een plek waar nieuwe wereld ondernemers samen komen. Je kan verbinden met collega’s, waar je kan genieten van mijn kennis dmv coachcalls en masterclasses, waar experts lezingen/workshops geven, waar je jouw kennis kan delen, waar je ook een podium krijgt, kan netwerken met andere collega ondernemers en waardoor je korting krijgt op andere producten en diensten van mij.

Ik ga het nog verder uitwerken. En als je me al langer volgt weet je dat als je bij mij altijd als eerste instapt je het beste aanbod krijgt. Alles blijft in ontwikkeling en kan alleen maar nog beter worden, de prijs stijgt dan maar als jij op dit maandelijkse bedrag bent ingestapt dan blijft het voor jou dit bedrag. De community is in mijn hoofd ontstaan door overvloed omdat ik graag mijn kennis wil delen en mensen samen wil brengen zodat ze gebruik kunnen maken van elkaars kennis.

Het aanbod wat ik je nu doe is alleen geldig tot en met as vrijdag 25 maart. Dus ik zet nu ook dit principe in maar wel eerlijk. Want het gaat daarna echt omhoog. Ik ga er 59 euro voor vragen maar mocht jij nu al besluiten in te stappen dan is dit voor 29 euro en heb je de daarop volgende maanden ook dit voordeel en krijg je van mij nu de online training Receiving the Day twv 55 en een jaarkalender van 2022 twv 17,35 (incl verzendkosten) er als bonus bij.

Waarom zo voordelig? Omdat ik een Manifesting Generator ben en ik respons nodig heb.
Als ik weet dat jij het net zo’n goed idee vindt als ik, mijn brainwave kanaal nog beter gaat stromen en ik op dreef kom en het nog mooier wordt dan ik van te voren kan bedenken. En omdat ik alles nog klaar moet zetten. Het is nog heel pril, net als het groene blad aan de boom, of het zonnebloempitje wat aan het ontkiemen is. Samen met jou wil ik het tot bloei laten komen. Op deze manier kan ik terwijl jij bezig bent met het programma Receiving the day de community verder op poten zetten en kijken welke ondernemers zijn ingestapt en welke kennis zij hebben zodat ik ook met jou en jouw kennis deze community verder kan ontwikkelen tijdens een co -creatie proces.

Dit aanbod is geldig tot en met as vrijdag 25 maart!

Meer informatie vind je op www.BusinessSatsang.nl . Meld jezelf direct aan via Deze Business Satsang Community Link.
Ik zie je graag in de community

Deel deze pagina, dank je wel!
CONTACT
close slider
Corine van Zoelen

stuur mij een mail (klik):
info@deyogabusinesscoach.nl

of bel me op (klik):
06-51874415

 

1
App me op...
App me of spreek in!